Betegelégedettségi vizsgálatok

A betegelégedettség nem más, mint a beteg elvárásainak való megfelelés mértéke. A vizsgálat egyben kommunikációs eszköz és az ellátás színvonal javításának eszköze.
 
Valódi – az ellátás színvonalának javítását szolgáló – funkcióját akkor tölti be, ha a kérdések az ellátás minőségét befolyásoló elemekre irányulnak, és az őszinte vélemény alapján kitöltött kérdőívek feldolgozása az összegyűjtött információk a minőségkör részeként visszacsatolásra kerülnek.
 
Hazánkban a fejlettebb egészségüggyel rendelkező országokhoz hasonlóan általános tapasztalat, hogy egy-egy felmérés során kb. 90%-os az elégedettségi arány és csupán hozzávetőleg 10% a negatív kritikát jelző megkérdezettek aránya – ez utóbbiak kielemzésével éri el a szolgáltató a színvonal javítását az intézményben.

© 2013 OBDK
Adatvédelem weboldal tervezés: IRQ